"Det var en jävla bra bok du skrivit. Den kommer stanna kvar i skallen länge.
" Dan Landin, planner - Åkestam Holst mfl "Oj!, Häftigt!
Så otroligt skönt att slippa läsa en hel bok. Här får man alla klokskaper ändå.
Niklas artwork är dessutom ett konstverk på varje sida.
" Kattis Adriansson Sturén, Sturén S&O "Är det här verkligen sant? Jag trodde jag var den ende som tyckte så!
" Liza Marklund, författare "Kul grepp och en injektion i en försoffad bransch. Tror jag funkar skitbra. Snygg var den också.
" Joakim Jonason, Anjovis "En alldeles utmärkt liten bok som det tog mig sju minuter att läsa. Men som jag fortfarande tänker på, flera veckor efter att jag läst den.
" Greger Stenström, Stenström Redcell "Det var ju många kloka saker i den boken" Stefan Öström, reklamguru "Jag älskar din bok! Urkul, bra och skön självdistans, mycket bra! Vår planner skrattade också gott!" Ylva Abrahamsson, King ""Den här ska jag ge till vår planner!" hojtade den ene kreatören
"JA" hojtade den andre "då kanske han lär sig nåt!" replikerade den förste
och så skrattade de länge." Samtal mellan två kreatörer på Saatchi & Saatchi "Det här är ju kul. Det är jättekul!
" Marie Glase, formgivare "Jag älskar den! Var lite omtumlande att läsa först, kanske just för att den är så - kort. Å andra sidan har jag redan läst den flera gånger om. Ligger faktiskt i fönsterkarmen på toan." Bengt Håkansson, Brand Clinic "Boken är kul och full av visdomsord.
" Peter Sjölander, Global Electrolux Brand Director "En riktigt kul idé, har tittat i den flera gånger!" Marie Rydström, Carnegie Investment Bank "Vi på Svensson har läst din bok och tycker att den är toppen! Jag vill köpa 2 ex. Var gör jag det?" Anna Lennström, Projektledare - Svensson "80% är lysande insiktsfullt, 20% håller jag inte alls med om. I övrigt: fräscht, snyggt, nytt." Anna Bodin, Media audits "Vad skall jag säga. Jag är fortfarande i chock." Henrik Meerburg, Dagens Media "Lökmetoden innebär att man skalar och skalar - för att till slut egentligen inte ha någon lök kvar. Den till synes enkla boken börjar i andra änden och bygger löken - storleken på löken avgörs av läsarens egna erfarenheter." Christer Ahlgren, PR Guru - Capture "Himla vackert, träffsäkert och utan en massa utfyllnad, exakt som dina utbildningar." Stefan Engeseth, Detective Marketing "En kolossalt trevlig idé. Den är helt originell." Signe Holmquist, pensionerad sjukgymnast "Mycket bra, annorlunda och kul bok!" Maria Croon, Marknadsdirektör - Forma Publishing group "Skitsnygg!" Eric Thunfors, AD "En väldigt trevlig bok. Den känns skönt filosofisk och sanningssägande på ett nästan taoistiskt sätt. Dessutom är den väldigt fin." Gabriel Duke, Formgivare "Ett intressant steg att ta för bok om media, frågan är bara vems syn på media den reflekterar....... Läcker layout!" Patrick Ståhle, koncernchef - Aegis Norden "Väldigt rolig, fyndig, lättläst. Innehåller allt man behöver veta." Ann-Marie Skarp, VD - Piratförlaget "Det här är jävligt roligt alltså. Skitbra!" Torbjörn Nordkvist, Bas Brand Identity "Oj, oj, oj." Marianne Reuterskiöld, Sveriges Marknadsförbund "Månadens bok. En bok man läser om och om och om igen. Inspirerande och vacker." Finn Petrén, Design för alla "Nu äntligen är den här. Ett välkommet vapen i befrielserörelsen mot mediabyråernas datalistor. Boken Media Maniac är ett bevis på att det finns människor som är mediaplanerare. Det väcker hopp eftersom det faktiskt är människor som ska nås av kommunikationen, inte målgrupper." Svante Törngren, copywriter - C/O Törngrens "Befriande skarp. Störtskön. En bok man verkligen kan läsa flera gånger. Även om jag inte håller med om allt." Patrik Talamo, Suddenly "Jag skrattade mycket och en hel del är nog dessutom väldigt sant." Henri Pagot, Sveriges Reklamförbund "Jätteskön bok. Ett perspektiv som verkligen behövs i mediaträsket. Visar på riktig höjd i tänket." Kaj Hedlund, marknadschef - Öhrlings PricewaterhouseCoopers "Kul bok. Bra grepp. Många bra one liners. Fattar dock inte riktigt den om integrerad kommunikation. Där får du allt förklara dig." Stefan Ölander, Rewir "Din bok är så jävla knäpp." Håkan Rudels, marknadschef - Albert Bonniers Förlag "När Calle ringde mig och frågade om jag ville publicera en bok om Mediaplanering så svarade jag glatt, det låter ju jättespännande. Men tänkte, det kan du glömma. Det var innan jag läst manus." Ola Lax, Der Kern "Det är första gången jag hunnit läsa igenom en hel bok innan jag bajsat färdigt!" Anders Hallén, Creative Director - Hallén&co "Det är en skitbra bok som du har satt ihop. Snygg och tänkvärd. Kan du köra ett kort seminarium. för oss? För våra kunder?" Joakim Bodén, Bodén&co "Jag har ju läst den förkortade varianten ett antal gånger, men det otroliga är att bakom varje citat har Calle en uppsats i beredskap." Niklas Bergström, AD - Granath EuroRSCG
|